تاثیر روش نمایش محور بر مهارت گفتار یادگیرندگان پیشامتوسط انگلیسی و قابلیت فصاحت، ادراک، دستورپذیری و اشتیاق به ارتباط یادگیرندگان مقدماتی انگلیسی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

مشکل ارتباط گفتاری بی تردید از مهم ترین مشکلات زبان آموزان انگلیسی در ایران است. فقدان شرایط مناسب برای صحبت به انگلیسی بیرون از کلاس درس اسباب عدم اعتماد به نفس، اضطراب و ناتوانی از بیان فصیح می شود. این مطالعه به منظور بررسی فواید "روش نمایش" و فعالیتهای مرتبط با آن در ارتقاء مهارت های ارتباط کلامی انجام شده است و طی آن دو آزمایش، یکی برای بررسی قابلیت عمومی سخن گفتن زبان آموزان مرحله پیش متوسط، و دیگری برای برسی قابلیت های فصاحت، ادراک، دستور پذیری و اشتیاق به ارتباط در زبان آموزان مرحله مقدماتی صورت گرفت. نتایج نشان دهنده ی آن بودند که نمره ی میانگین زبان آموزان هر دو گروه آزمایشی بیشتر از میانگین نمرات زبان آموزان گروه گواه بود. به این ترتیب روشن شد که روش نمایش از آنجا که زبان آموز را در فعالیت هایی شبیه به موقعیت های واقعی زندگی در گیر می کند بخش مهمی از موانع ارتباط کلامی را از میان بر می دارد و اضطراب را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می دهد و نهایتا برای آموزش زبان دوم در کشورهایی مثل ایران بسیار مفید است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
58 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p2177398 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!