بررسی شاخص های زمانی بخش اورژانس و طراحی داشبورد مدیریتی برای آن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

سرعت ارایه خدمات در مراکز درمانی به خصوص اورژانس، در جهت کاستن از مرگ و میر و معلولیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدیریت زمان در ارایه خدمات درمانی بسیار حیاتی و کوتاهی از آن می تواند جان بیماران را به خطر اندازد. یکی از مهمترین شاخص هایی که در ارزیابی مراکز اورژانس به کار گرفته می شود مدت زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی می باشد. این مطالعه به منظور بررسی شاخص های زمان سنجی و طراحی داشبورد مدیریتی در یک مرکز تخصصی قلب در شهر تهران در سال1397 انجام شد.

روش بررسی

این پژوهش از نوع، مقطعی بود که در آن شاخص های زمانی اورژانس وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.کلیه داده های مربوطه در بخش اورژانس در یک بیمارستان شهر تهران سال1397گردآوری شد. سپس طراحی و ایجاد داشبورد براساس داده های شاخص های تعیین شده در بخش اورژانس با استفاده از نرم افزار Qlick View بارگذاری شده و نمایش عملکرد این بخش ارایه گردید. این مطالعه در کمیته اخلاق دانشگاه بررسی و مجوز اخلاق کسب کرد.

یافته ها

با انجام مطالعه ی حاضر، 6 شاخص زمان سنجی اورژانس مورد بررسی قرار گرفت. سپس با توجه به اطلاعات بدست آمده داشبورد مربوطه طراحی گردید.

نتیجه گیری

کاهش طول مدت اقامت در بخش اورژانس، منجر به افزایش رضایتمندی بیماران و به طور بالقوه صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. در واقع، رسالت اصلی اورژانس، ارایه خدمات با کیفیت بالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. توقف طولانی مدت در اورژانس، امکان ارایه خدمات به سایر بیماران نیازمند به فوریت‌های پزشکی را کاهش می‌دهد و این امر موجب نارضایتی بیماران و افزایش تلفات ناشی از حوادث خواهد شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
87 تا 96
لینک کوتاه:
magiran.com/p2199214 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!