سولفورزدایی از میعانات گاری با استفاده از نانوالیاف کامپوزیتی نقره / پلی آکریلونیتریل : بهینه سازی و بررسی های سینتیکی / ایزوترمی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در مطالعه حاضر، نانوالیاف کامپوزیتی نقره / پلی آکریلونیتریل تهیه و برای اولین بار برای حذف اجزای سولفور از میعانات گازی استفاده شد. نتایج الگوهای XRD نشان داد که نانوذرات نقره به خوبی در کامپوزیت موجود بودند و عکسهای SEM گویای شکل فیبری کامپوزیت بودهاند. نانوالیاف در نقاط گوناگون به یکدیگر متصل شده اند. این آنالیزها نشان دادند که کامپوزیت فوق به خوبی سنتز شده است. نتایح نشان داد که با افزایش زمان تماس و دوز جاذب راندمان حذف سولفور افزایش و سیستم عملکرد بهتری را تجربه کرده است. همچنین، محلولها با غلظت کمتر سولفور راندمان بیشتری را نشان دادند. مطابق مطالعات ایزوترمی، جذب سولفور از فرضیات ایزوترم فروندلیچ پیروی میکند. به بیان دیگر، انتظار میرود که ترکیبات سولفور روی سطح ناهمگن نانوکامپوزیت و توسط پیوندهای شیمیایی حذف شوند. نتایج ایزوترم دوبینین – رادوشکویچ نیز اثبات این موضوع بود که انرژی زیاد جذب نشان دهنده ایجاد پیوندهای شیمیایی بین سولفور و نانوکامپوزیت است. علاوه بر این، نتایج مطالعات سینتیکی نشان دادند که حذف سولفور از فرضیات معادله شبه درجه دو پیروی میکند. آزمایش ستون جذب اثبات کرد که نانوالیاف کامپوزیتی نقره / پلی آکریلونیتریل برای حذف سولفور از ریکاوری و بازیابی بالایی برخوردار است. تهیه آسان و راندمان جذب مناسب از جمله مزایای کامپوزیت پیشنهادی میباشد که میتواند در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرارگیرد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
305 تا 319
لینک کوتاه:
magiran.com/p2205657 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!