بررسی عوامل موثر در پذیرش تجارت الکترونیکی جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه جایگاه تجارت الکترونیک در مبادلات آثار هنری، موضوع مورد مطالعه و بررسی صاحب نظران گستره اقتصاد هنر است. با توجه به اهمیت این موضوع، شناسایی عوامل کارآمد در پذیرش تجارت الکترونیکی در این بخش از اقتصاد امری ناگریز است. ازاین رو با بهره گیری از این فناوری در بخش هنر، به ویژه مبادلات فرش دستباف می توان به مشکلات موجود در اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف چیره شد و با حمایت از فرش دستباف با توجه به نقش کارآمد آن در اقتصاد کشور نتایج مثبتی در زمینه ی اقتصادی حاصل گردد. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این پرسش ها است که: 1- تجارت الکترونیک چگونه می تواند به توسعه ی اقتصاد بر پایه فرش دستباف یاری برساند؟ 2 -چه زیرساخت هایی جهت نفوذ و بهره مندی از تجارت الکترونیکی جهت توسعه ی اقتصاد بر پایه فرش دستباف لازم و ضروری می باشد؟ بدین سبب هدف پژوهش بررسی مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف در کشور و شناسایی زیرساخت های موثر در پذیرش تجارت الکترونیکی و بهره گیری در جهت توسعه اقتصاد مبتنی بر فرش دستباف است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی است؛ جهت گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای، سایت های معتبر اینترنتی و پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش نخست به مطالعه تجارت الکترونیکی، اقتصاد خلاق و فرش دستباف پرداخته شده و سپس با تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج حاصل از پژوهش بیان شده است. در پایان نیز پیشنهاد هایی جهت دستیابی به اهداف پژوهش و انجام تحقیقات آتی ارایه شده است. با توجه به یافته های حاصل از تحقیق، ایجاد بستر فرهنگی و آموزشی برای دست اندرکاران بخش فرش دستباف و ایجاد زیرساخت های موردنیاز جهت پذیرش تجارت الکترونیکی می تواند کمک شایان توجهی در توسعه مبادلات فرش دستباف داشته باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
177 تا 193
لینک کوتاه:
magiran.com/p2211476 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!