بررسی قرآنی و علمی اثر پودر جوانه هسته خرما بر روی بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان و رده سلولی نرمال فیبروبلاست های پوست ختنه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

بررسی و تفسیر قرآن، با رویکرد علمی می تواند اعجاز علمی قرآنآن را آشکار سازد. در این مقاله، یکی از جنبه های اعجاز علمی قرآن با نگاهی متفاوت، بررسی شد. هدف این مطالعه، بررسی قرآنی و علمی اثر پودر جوانه هسته خرما بر روی بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان (MCF-7) و رده سلولی نرمال فیبروبلاست های پوست ختنه (HFF) بود.

مواد و روش ها

در این مطالعه، با تفسیر علمی و استخراج داده ها در آیات قرآنی، مطالب کشف شده در ارتباط با ژن P53، تطبیق و تایید شد و ماده موثری که بر روی بیان این ژن تاثیرگذار است، با رمزگشایی از آیات قرآنی به دست آمد. اثر ماده کشف شده بر روی میزان بیان ژن P53 در محیط آزمایشگاه بر روی سلول های سرطانی و نرمال تست شد.

یافته ها

نتایج این مطالعه نشان داد که «نقیر» یا همان جوانه هسته خرما که در قرآن به آن اشاره شده است، یکی از مواد موثر در تغییر بیان ژن P53 است و می تواند در تغییر بیان این ژن و حتی درمان، موثر باشد ومورد توجه و بررسی علمی قرار گیرد. با بررسی اثر ماده بر روی بیان ژن P53 در سلول های انسانی، تفسیر ارایه شده به خوبی تایید شد.

نتیجه گیری

نتایج این مطالعه تایید نمود که اعجاز علمی قرآن، فراتر از حد تصور بشری است. در این مطالعه جنبه درمانی جوانه هسته خرما به عنوان بخش ناچیزی از این اعجاز علمی، بر روی سلول های سرطانی و بیان ژن P53  تایید شد

زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p2241338 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!