استفاده از طراحی باکس- بنکن در بهینه سازی استخراج فاز جامد در سرسمپلر با جاذب نانولوله کربن اصلاح شده برای تعیین اسپکتروفتومتری مالاشیت سبز در آبهای خلیج چابهار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این کار تحقیقاتی تعیین مالاشیت سبز، که یک رنگ آلوده کننده آب میباشد، توسط اسپکتروفتومتری شرح داده شده است. ابتدا یک پلی آمین انشعاب دار محلول در آب با استفاده از واکنش باز کردن حلقه ی نوکلیوفیلی دیپوکسی و مونومر دیامین تهیه شده و برای عامل دار کردن نانوتیوب های کربن چندجداره استفاده گردید. این ترکیب (با علامت اختصاری(WHPA-OMCNT به عنوان یک جاذب کارآمد برای استخراج مالاشیت سبز از نمونه های آب دریای خلیج چابهار به کار رفت. از WHPA-OMCNT در جاذب استخراج فاز جامد سرسمپلر استفاده شد و پارامترهای مختلف موثر بر کارآیی استخراج، از جمله نوع و حجم حلال شوینده، حجم نمونه، تعداد سیکل های استخراج و شویش، pH محلول نمونه، نوع و مقدار نمک و غلظت ماده فعال سطحی (تریتون 114-X) با استفاده از روش های یک متغیر در یک زمان و سطح پاسخ (باکس-بنکن) با کاربرد 7 فاکتور در سه سطح بهینه شدند. تحت شرایط بهینه، محدوده خطی منحنی درجه بندی روش پیشنهادی برای مالاشیت سبز 250-4 میکروگرم بر لیتر بدست آمد و حد تشخیص روش 80/0 میکروگرم بر لیتر با تکرارپذیری RSD)) بهتر از 4/6% محاسبه گردید.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
13 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p2270909 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!