شناسایی الزامات ایدئولوژیک تولید بازی های رایانه ای با قابلیت رقابت با سایر تولیدکنندگان دنیا
در این پژوهش با هدف «شناسایی الزامات ایدیولوژیک تولید بازیهای رایانهای با قابلیت رقابت با سایر تولیدکنندگان دنیا» سعی شد الزامات تولید در بعد ایدیولوژی بررسی گردد. برای این منظور از روش آمیخته با رویکرد اکتشافی در دو بخش کمی و کیفی استفاده شد. بخش کیفی تعداد 12 نفر از خبرگان صنعت بازیسازی، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، از میان فعالان و مسیولان صنعت بازیسازی کشور به عنوان پانل دلفی انتخاب شدند. در بخش کمی، از نتایج به دست آمده روش دلفی، یک پرسشنامه 5 درجهای طیف لیکرت برای انجام روش توصیفی پیمایشی تهیه شد و تعداد 220 نفر از سازندگان بازیهای رایانهای در تهران، توسط پرسشنامه به صورت سرشماری پیمایش شدند. طبق یافتههای پژوهش، تعداد 11 شاخص، که از نظر ایدیولوژیکی پرداختن به آنها برای تولید یک بازی رایانهای قابل رقابت لازم است، توسط پانل دلفی شناسایی شد. همچنین طبق سرشماری انجام شده از سازندگان بازیهای رایانهای در تهران، توجه به بعد ایدیولوژیکی با میانگین 34/4، برای تولید یک بازی ضروری است و از اهمیت بالایی برخوردار است.
بازیهای رایانه ای ، تولید ، ایدئولوژی ، رقابت
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.