TiO2 انکپسوله شده بر پایه چارچوب زیولیتی ایمیدازولیوم (TiO2@ZIF-8) به عنوان یک نانوفتوکاتالیزور موثر برای تجزیه علف کش پاراکوآت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این تحقیق، تهیه، مشخصه ‌یابی و ارزیابی پتانسیل نانوفتوکاتالیزور TiO2 انکپسوله‌شده بر پایه چارچوب زیولیتی ایمیدازولیوم (TiO2@ZIF-8) تخریب کارآمد علف‌ کش پاراکوات مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه با استفاده از یک نانوفوتوکاتالیزور برپایه ZIF-8 و یک راکتور متشکل از منبع ماوراء بنفش (UV) و محفظه واکنش انجام شد. برای تعیین راندمان حذف آلاینده پاراکوآت توسط نانوفتوکاتالیزور TiO2@ZIF-8، اثر پارامترهای مختلف شامل غلظت آلاینده، مقدار نانوفتوکاتالیزور، pH و زمان واکنش مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که با افزایش مقدار نانوفوتوکاتالیزور TiO2@ZIF-8 و pH، حذف پاراکوآت افزایش یافته است. حداکثر راندمان تخریب و حذف پاراکوآت در مقدار 0/05 گرم در لیتر نانوفوتوکاتالیزور TiO2@ZIF-8و pH برابر با 7 و 15 دقیقه بدست آمد که برابر با 99/8 بود. با توجه به نتایج، TiO2@ZIF-8 به عنوان یک نانوفوتوکاتالیزور کارآمد، مقاوم و قابل بازیافت ظاهر شد، که روشی توانمند و سازگار با محیط زیست برای از بین بردن بقایای این علف کش شیمیایی به عنوان آلاینده ای خطرناک در نمونه های آبی ارایه می نماید. روش تهیه آسان و فعالیت فوتوکاتالیستی افزایش یافته از نکات برجسته این کاتالیزور بوده و قابل توجه است که TiO2@ZIF-8 قابلیت بازیافت و بکارگیری مجدد نسبتا خوبی را در 8 دوره متوالی بکارگیری نشان داد.

زبان:
فارسی
صفحات:
71 تا 82
لینک کوتاه:
magiran.com/p2299927 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!