تبلیغات رسانه های اجتماعی: واکاوی نقش اطلاع دهندگی، تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات بر قصد خرید (مورد مطالعه: مشتریان محصولات تولیدی شرکت مجید)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف اصلی پژوهش حاضر واکاوی نقش اطلاع دهندگی تبلیغات، تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات بر نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی و قصد خرید است. این مدل در جامعه آماری مخاطبان صفحه اینستاگرامی شرکت محصولات ورزشی مجید (مروژ) به آزمون گذاشته شده است. در ادامه 238 نفر از استفاده کنندگان محصولات شرکت مجید که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال بوده اند و با تبلیغات این شرکت مواجه شده اند، از طریق پرسشنامه و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعه حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نوع تحقیقات توصیفی و با روش پیمایشی بود. جهت سنجش اطلاعات از پرسشنامه استاندارد 16 گویه ای با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شد و داده ها به کمک مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار Pls3 Smart- مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که اطلاع دهندگی تبلیغات، نقش و تصویر اجتماعی و خلاقیت در تبلیغات تاثیر مثبت و معناداری بر نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی دارد. سرانجام، بین نگرش نسبت به تبلیغات رسانه های اجتماعی و قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری یافت شد. بنابراین، هر چه نگرش افراد نسبت به تبلیغات اینترنتی بیشتر باشد، انگیزه آن ها نسبت به جستجو درباره اطلاعات تشدید می یابد. به عبارت دیگر، نگرش افراد، مقدمه ای بر پاسخ افراد نسبت به تبلیغات و متعاقبا قصد خریدشان است.

زبان:
فارسی
صفحات:
37 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p2302270 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!