انتقال و پیشگیری از کووید-19 در زندان ها: یک مطالعه مروری

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف

اپیدمی کووید-19 با ظهور کروناویروس جدید SRAS-CoV-2 در دسامبر 2019 در چین پدیدار شد. خطرات ناشی از کووید-19 بعلت ازدحام جمعیت و آمادگی ضعیف در زندان ها افزایش یافته است، بطوریکه در حال حاضر بسیاری از زندان ها موارد زیادی از بروز عفونت و انتقال این بیماری را در بین افراد زندانی گزارش نموده اند. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی، هدف از این مطالعه مروری بر انتقال و پیشگیری از کووید-19 در زندان ها می باشد.

روش کار:

مطالعه حاضر به صورت مروری سنتی انجام شد. مقالات تا نوامبر سال 2020 میلادی با جستجو در پایگاه های اطلاعاتیScience Direct ، Scopus، Web of Science، PubMed و Google scholar، با استفاده از کلید واژه هایی نظیر Covid-19،Prison ، Transfer, Prevention و Personal hygiene بدست آمدند.

یافته ها:

در اماکنی نظیر زندان ها به دلیل تراکم جمعیت بالا و محدودیت دسترسی به امکانات بهداشتی، زمینه برای ابتلا و انتقال کروناویروس بیشتر می باشد. رعایت بهداشت فردی از طریق شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون و یا استفاده از ترکیبات ضدعفونی کننده الکلی و استفاده از ماسک صورت بعنوان مهمترین اصول پیشگیری می باشند. همچنین گندزدایی محیط زندان برای کاهش قابل توجه بیماری های عفونی، باید مکررا صورت گیرد.

نتیجه گیری:

هرچند که رعایت فاصله اجتماعی جهت کاهش میزان انتقال بیماری در زندان ها به طور کامل امکان پذیر نمی باشد اما با انجام برنامه ریزی های دقیق تر می توان ازدحام جمعیت را در برخی شرایط کاهش داد. علیرغم اهمیت موارد مذکور، موثرترین روش برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری در زندان ها، کاهش جمعیت زندان ها می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p2306108 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!