طراحی مدل شایستگی های منابع انسانی جهت تحقق گام دوم انقلاب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
این پژوهش با هدف شناسایی شایستگی های مورد نیاز منابع انسانی در سازمان های دولتی جهت تحقق گام دوم انقلاب انجام شده است. بهترین منبع شناسایی این شایستگی ها بیانات، فرامین و احکام مقام معظم رهبری به عنوان مرجع تبیین کننده گام دوم انقلاب است. در این تحقیق فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسمات و مناسبت های مختلف که از زمان انتشار بیانیه گام دوم انقلاب یعنی 22 بهمن سال 1397 به بعد تا تاریخ 18/02/98 در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری انتشار یافته است به عنوان جامعه تحقیق در نظر گرفته شده و تمام این بیانات مورد تحلیل قرار گرفته اند لذا نمونه بر جامعه منطبق می باشد. داده ها با استفاده از تحلیل مضمون و به کمک نرم افزار مکس کیودا مورد تحلیل قرار گرفته است. برابر یافته های تحقیق، شایستگی های فردی و شایستگی های مرتبط با شغل به عنوان دو بعد شایستگی منابع انسانی سازمان های دولتی جهت تحقق گام دوم انقلاب شناسایی گردید. شایستگی های فردی شامل؛ شایستگی اخلاقی، مکتبی، معنوی، نگرشی و عمومی و شایستگی های شغلی شامل شایستگی های رفتاری، مدیریتی، ارتباطی و تخصصی است. مدیران و فرماندهان با بهره گیری از یافته های این تحقیق می توانند با انتخاب کارکنان دارای این شایستگی ها و آموزش کارکنان جهت کسب شایستگی های عنوان شده، در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب قدم بردارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
106 تا 117
لینک کوتاه:
magiran.com/p2311158 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!