بررسی مقایسه ای تاثیر نشان تجاری کشور مبدا بر قصد خرید مشتری در صنایع غذایی با نقش میانجی ترجیح نشان تجاری و ارزش نشان تجاری(10نشان تجاری پرفروش خارجی مواد غذایی فعال در بازار ایران)؛

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

امروزه در این بازار رقابتی، نشان تجاری یک دارایی نامشهود ارزشمند محسوب می‌شود که نقش مهمی را ایفا می‌کند چراکه نشان تجاری این امکان را به مشتریان می‌دهد که خطرات ادراک‌شده آن‌ها در خرید خدمات را کاهش دهد و به شرکت‌ها برای دستیابی به عملکردی پایدار کمک کند. بنابراین این پژوهش باهدف بررسی مقایسه‌ای تاثیر نشان تجاری کشور مبدا بر قصد خرید مشتری در صنایع غذایی با نقش میانجی ترجیح نشان تجاری و ارزش نشان تجاری در بین 10نشان تجاری پرفروش خارجی مواد غذایی فعال در بازار ایران انجام گردید.

روش

روش این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی، توصیفی-پیمایشی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه از تعداد کل مشتریان نشان تجاری‌های خارجی مواد غذایی در سطح شهر تهران اطلاع دقیق در دسترس نیست لذا جامعه آماری مورد مطالعه ،نامحدود محسوب می‌شود و طبق ، فرمول کوکران، تعداد نمونه برای جامعه نا حدود 384 نفراست. در این تحقیق به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده پرسشنامه توزیع گردید.

نتیجه گیری

نتایج نشان داد که تصویر شناختی کشور مبدا و تصویر عاطفی کشور مبدا بر ترجیح نشان تجاری مواد غذایی تاثیر معناداری دارند. تصویر شناختی کشور مبدا و تصویر عاطفی کشور مبدا بر ارزش نشان تجاری مواد غذایی تاثیر مثبت و مستقیم دارند. و درنهایت اثرات مستقیم ترجیح نشان تجاری و ارزش نشان تجاری بر قصد خرید مواد غذایی تایید شدند.

زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 163
لینک کوتاه:
magiran.com/p2319106 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!