بهینه سازی تحلیلی برنامه ریزی عملیات زنجیره تامین مبتنی بر تولید سلولی چند آیتمی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زنجیره تامین به عنوان شبکه ای از سازمان های متصل و وابسته به هم که به منظور کنترل، مدیریت و بهبود جریان های مواد، اطلاعات و مالی در طول زنجیره (از تامین کننده ها تا کاربران نهایی) با یکدیگر همکاری می کنند، شناخته شده است. وجود عوامل و اهداف رقابتی گوناگون مابین شرکت ها و زنجیره ها، آنها را به سمت افزایش سطح رقابت پذیری از طریق بهبود عواملی نظیر انعطاف پذیری و سرعت پاسخگویی به مشتریان هدایت می کند. این تحقیق به بررسی مدل زمانبندی در یک زنجیره تامین مستقیم چند لایه ای چند محصولی و چند دوره ای می پردازد. زمان تولید که متشکل از مجموعه زمان های فرایندهای سلول های تولیدی است، تحت یک سیستم تولیدی سلولی بررسی می گردد. بدین منظور، یک مدل برنامه ریزی عدد صحیح غیر خطی به منظور کمینه سازی کل زمان های زنجیره و کمینه سازی حداکثر زمان تاخیر ارایه شده است. سپس مثال عددی درابعاد مختلف در نظر گرفته شده و با نرم افزار GAMS حل شده و جوابهای بدست آمده گزارش داده شده است. در دو اندازه مثال ارایه شده رقتار مدل منطقی و در اندازه بزرگ زمان حل افزایش یافت که بعلت افزایش شاخه زنی با افزایش تعداد دوره ه ای زمانی و محصول و آیتم در هر لایه قابل توجیه است. علاوه براین، تحلیل حسایت روی پارامترهای مهم مساله انجام و تغییر رفتار تابع هدف مبتنی بر تغییرات پارامترها بررسی شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 57
لینک کوتاه:
magiran.com/p2347810 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!