1- هشدار به دولتمردان جدید، توسعه و مسیری که باید طی شود (قسمت دوم).روند فعلی مهاجرت، بحرانی است که یک تمدن را به انقراض می برد 2-اهداف COP26 در راستای توافق نامه پاریس و کنوانسیون تغییر اقلیم

چکیده:

1-همگان پدیده ای به نام «مهاجرت از ایران » را پذیرفته اند و کمتر کسی است که به آن شک داشته باشد، به طوریکه حتی کمیت آن هم قابل مجادله نیست و خروج سالانه کم وبیش 150 هزار نفر در بیشتر مصاحبه ها و گزارشها دیده می شود. علاوه بر افزایش در آمار مهاجران، تغییر در الگوی مهاجرت نیز قابل مشاهده است.خروج توده ای در جریان انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، این توده شامل قشر وسیعی از سیاستمداران، نظامیان، صاحبان سرمایه، نویسندگان و هنرمندان فعال در رژیم پهلوی بود. پس از آن، خروج مخالفان نظام بود که بیشتر وابسته به گرو ه های سیاسی با مشی مسلحانه در قبال نظام نوپا بودند. رقابت ها و برخوردهای سیاسی درون نظام در اتفاقهای کوی دانشگاه در سال 1378 و انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 ، نوع مهاجرت جدیدی را رقم زد و زمینه خروج تعدادی از فعالان سیاسی و دانشجویان را به وجود آورد. درست است که این نوع مهاجرت ها ازنظر کیفیت نیروی انسانی چشمگیر بود، ولی ازنظر کمی زیاد نبود.2-انگلستان میزبان بیست و ششمین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد COP26 است که در تاریخ 31 اکتبر تا 12 نوامبر سال 2021 در اسکاتلند، شهر گلاسگو (Glasgow) به صورت مشترک با ایتالیا برگزار شد. بریتانیا سعی داشت قبل از برگزاری کنفرانس نشان دهد که متعهد به همکاری با همه کشورها و پیوستن نیروهای خود به جامعه مدنی، شرکتها و افرادی است که در خط مقدم تغییرات آب وهوایی فعالیت های اقلیمی را تشویق می کنند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
102
لینک کوتاه:
magiran.com/p2356853 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!