تجزیه، تحلیل و شبیه سازی حملات تروجان های رمزی به الگوریتم های تولید کلید رمز RSA

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در گذشته، رمزنگاری و کاربردهای آن، بیشتر در زمینه های تدافعی استفاده می‎شد و محرمانگی، احراز هویت و امنیت را به کاربران ارایه می داد. اما در حال حاضر، نفوذگران از بدافزارهای رمزی جهت نفوذ و تغییر داده های قربانیان به عنوان یک روش تهاجمی استفاده می‎نمایند.  ویروس شناسی رمزی یا رمزنگاری مخرب شیوه ای متفاوت از سرقت اطلاعات با استفاده از ترکیب یک یا چند روش رمزنگاری و یک بدافزار می باشد و به عنوان روشی تهاجمی، به اطلاعات موجود در رایانه هدف هجوم برده و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده صدماتی به قربانی وارد می نماید. برخی از حملات بدافزارهای رمزی با استفاده از رمزنگاری کلید عمومی انجام می شود که مرسوم به حملات کلپتوگرافی هستند.  هدف از این مقاله علاوه بر مشخص نمودن زوایای جدید کلپتوگرافی و بررسی مفاهیم نوین ارایه شده طی سالیان اخیر، تمرکز بیشتر بر روی حملات ایجاد درب های پشتی بر روی الگوریتم های تولید کلید سامانه رمز RSA بوده و چند الگوریتم تولید کلید درست و نادرست مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل خواهند شد. پس از محاسبه پیچیدگی الگوریتم های تولید کلید به صورت تیوری، این الگوریتم ها با استفاده از نرم افزار MATLAB پیاده سازی و شبیه سازی گردیده و نتایج به صورت جداول و نمودار مقایسه ایی ارایه می گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2379880 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!