گزارش یک مورد همراهی دکلمان جفتی با عفونت ویروس جدید کرونا

پیام:
نوع مقاله:
گزارش موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

  مطالعه حاضر گزارش یک مورد دکلمان جفت با کووید 19 مثبت است که چند روز بعد از سزارین اورژانس، دچار عفونت محل انسزیون سزراین می شود.

معرفی بیمار

بیمار خانم 34 ساله که بارداری چهارم خود را تجربه میکند؛ در سن حاملگی 34هفته دچار خون ریزی واژینال شدید و درد شکمی  شده و با تشخیص دکلمان جفت تحت عمل سزارین اورژانس قرار گرفت. 5 روز بعد از عمل، تست کوید 19 مثبت اعلام شد. چون بیمار فاقد علایم بالینی بود و از نظر  متخصص زنان نیز مشکلی نداشت، مرخص گردید و به وی توصیه شد که به صورت سرپایی به کلینیک زنان مراجعه کند. 5 روز بعد از ترخیص با علایم درد و حساسیت شکمی و تب و لرز و ترشحات چرکی از محل انسزیون سزارین و واژن مجددا به بیمارستان مراجعه نمود که با اقدامات مناسب شامل شستشوی زخم و واژن و آنتی بیوتیک تراپی و لاپاراتومی به علت شک به وجود آبسه در محل انسزیون سزارین در نهایت ترمیم جدارشکم ،با حال عمومی خوب و علایم حیاتی پایدارمرخص گردید.

نتیجه گیری

به علت فراگیر شدن اخیر پاندمی کرونا هنوز تحقیقات زیادی مبنی بر اثرات آن بر بارداری و جنین و جفت و نحوه ی زایمان و عفونت پس از سزارین صورت نگرفته است. اما برای اثبات این موضوع و با توجه به جدید بودن پاندمی کرونا نیاز به تحقیقات بیشتری است و شاید ارتباط موثری بین کوید 19 و دکلمان جفت و افزایش ریسک عفونت محل جراحی وجود داشته باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 5
لینک کوتاه:
magiran.com/p2384192 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!