تبیین مفهوم اقتصاد در فرماندهی انتظامی ج. ا.ا. و الزامات آینده اقتصاد انتظامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

یکی از عرصه‌های حایز اهمیت، بحث اقتصاد است و مطابق متن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اقتصاد یک نقطه‌‌ی کلیدی تعیین کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است، پژوهش حاضر با هدف تبیین اقتصاد در فرماندهی انتظامی ج. ا.ا و پاسخ به سوال‌های ذیل انجام شده است. تعریف جامع و کامل اقتصاد در ف. انتظامی ج. ا.ا که مورد توافق نخبگان اقتصادی باشد، چیست؟ مهم‌ترین اقدامات اقتصاد ف. انتظامی ج. ا.ا در چهل سال اول انقلاب اسلامی چه بوده است؟ مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی ف. انتظامی ج.ا.ا. در چهل سال اول انقلاب اسلامی چه بوده است؟ الزامات اقتصادی ف. انتظامی ج. ا.ا. بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چیست؟ مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی ف. انتظامی ج. ا.ا بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چیست؟ و وضعیت آینده اقتصاد ف. انتظامی ج. ا.ا در افق چهل سال دوم انقلاب اسلامی (کمی و کیفی) بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چگونه خواهد بود؟
برای پاسخ به سوالات با رویکرد کیفی و مبتنی بر تحلیل اسناد، ابعاد و مولفه‌های اقتصاد در فرماندهی انتظامی ج.ا.ا از بیانات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نظرات خبرگان اقتصادی احصاء گردید و در نتیجه مفهوم اقتصاد در فرماندهی انتظامی ج.ا.ا تبیین شد. بر این اساس سند نهایی اقتصاد در ف. انتظامی ج. ا.ا تدوین و در مرحله کمی، اعتبار سند اقتصاد از طریق پرسشنامه، از نمونه آماری به تعداد 80 نفر از مدیران، کارشناسان و خبرگان اقتصادی درون و برون سازمانی مورد سنجش و پذیرش قرار گرفت.
نتیجه این‌که به‌کارگیری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در فرماندهی انتظامی ج.ا.ا دارای دستاوردهای متعددی از جمله ساماندهی و انضباط بخشی ‌فعالیت‌های اقتصادی، خروج از بنگاه‌داری و همچنین ساماندهی و تداوم فعالیت‌های اقتصادی در امر سازندگی است و در نهایت اینکه ورود فرماندهی انتظامی ج.ا.ا به عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با بهبود معیشت و رفاه کارکنان فرماندهی انتظامی ج.ا.ا ضروری خواهد بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
171 تا 197
لینک کوتاه:
magiran.com/p2402150 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!