بررسی تصادفات خسارتی و جرحی- فوتی ناشی از خروج از جاده و واژگونی در جاده های برون شهری (مطالعه موردی: محور امام زاده هاشم- لوشان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

جاده های برون شهری شریان های اصلی ارتباطات و عناصر حیاتی سیستم های حمل و نقلی در هر کشوری می باشند و توسعه اقتصادی آن ها را ممکن می سازند. حمل و نقل، یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و در واقع شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی همچون اقتصاد، امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارند. هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر تصادفات خروج از جاده و واژگونی اتومبیل ها در یکی از محورهای برون شهری استان گیلان (محور امامزاده هاشم - لوشان) و رابطه آن با تصادفات خسارتی و جرحی- فوتی بود. اطلاعات مورد استفاده در این تحقیق از منبع پلیس راه استان گیلان و در بازه زمانی 9 ماهه (3 ماه آخر سال 1393 و 6 ماه اول سال 1394) جمع آوری شد. جامعه آماری شامل 94 مورد تصادف رخ داده در محور امامزاده هاشم- لوشان بود که در نهایت با استفاده از نرم افزار SPSS مدل لاجستیک برای تصادفات خروج از جاده و واژگونی در این محور ارایه شد. نتایج این پژوهش نشان داد که واژگونی در داخل یا پس از خروج از جاده در تصادفات خسارتی و خروج از جاده در تصادفات جرحی- فوتی تاثیر به سزایی در محور مورد مطالعه داشتند.

زبان:
فارسی
صفحات:
44 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p2405362 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!