حذف و اندازه گیری رنگ بروموکروزول بنفش در نمونه های آبی توسط روش استخراج فاز جامد پخشی با نانولوله کربنی مغناطیسی اصلاح شده توسط بتاسیکلودکسترین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
این مطالعه به بررسی پیش تغلیظ، تعیین و حذف مقادیر اندک پساب های رنگی از رنگ بروموکروزول بنفش در نمونه های گوناگون آبی پرداخته است. در این تحقیق روش جدیدی از استخراج فاز جامد در نمونه های آبی بوسیله نانولوله های کربنی مغناطیسی اصلاح شده با بتاسیکلودکسترین انجام شده است. روش ارایه شده ارزان، آسان و سریع می باشد و با بسیاری از روش های دستگاهی موجود نیز مطابقت دارد. مشخصه های استخراج بروموکروزول بنفش از نمونه آبی شامل اثر حلال آلی واجذب کننده، pH بهینه (9=pH)، زمان استخراج، سرعت هم زدن، حجم فاز دهنده مورد مطالعه قرار گرفته است. روش ذکر شده از مزایای بسیاری مانند؛ زمان کوتاه استخراج، مصرف کم حلال های آلی، حذف اثر آزمایشات قبلی، حد تشخیص پایین و عامل تغلیظ بالا برخوردارمی باشد. عامل تغلیظ 14.3 واحد تشخیص برای رنگ بروموکروزول بنفش به ترتیب  µg/l4.8 به دست آمده است. دامنه خطی روش بین mg/l 20-0.1 و انحراف استاندارد نسبی برای بروموکروزول بنفش 4.65 درصد به دست آمده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
301 تا 315
لینک کوتاه:
magiran.com/p2406122 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!