معرفی کتاب «رفتار، بوم شناسی و تکامل سیکلیدماهیان» نگاشته شده توسط ماریا ای. آباته و دیوید نواکس (2021) به بهانه ارائه گزارش های مختلف پیرامون اثرات منفی گونه های سیکلید (تیلاپیا) در آب های داخلی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه توسعه فعالیت های آبزی پروری موجب انتقال بسیاری از گونه های پرورشی به کشورهای مختلف شده است. کشور ایران با توجه به قرارگیری در یک موقعیت جغرافیایی ویژه و با توجه به توسعه این فعالیت ها در معرض هجوم گونه های غیربومی و مهاجم قرار گرفته است. با توجه به اعطای مجوزات مختلف برای توسعه پرورش ماهیان تیلاپیا از سوی سازمان شیلات در ایران و از طرف دیگر، پیامدهای اکولوژیکی این ماهیان غیربومی و مهاجم بر اکوسیستم های داخلی ایران، لازم است که اطلاعات جامعی از این گروه ماهیان برای جامعه علمی و مدیران بخش های محیط زیست و شیلات کشور فراهم شود تا این اطلاعات در تصمیم گیری های مدیریتی مورد بهره برداری قرار گیرد. با توجه به این مسیله، نویسندگان این مقاله تصمیم گرفتند که کتابی را که مدتی پیش توسط انتشارات بین المللی اسپرینگر در سال 2021 در رابطه با سیکلیدماهیان منتشر شده است، معرفی نمایند. عنوان کتاب مورد نظر " رفتار، بوم شناسی و تکامل ماهیان سیکلید" می باشد که از از زوایای مختلف به بررسی ویژگی های زیستی، بوم شناختی و تکاملی سیکلیدماهیان پرداخته است. این مقاله کتاب مورد نظر را با توجه به جامعیتی که در موضوع مورد نظر دارد، به عنوان یک رفرنس جامع و معتبر در زمینه سیکلیدماهیان (تیلاپیا) برای جامعه علمی و مدیران کشور پیشنهاد می نماید.

زبان:
فارسی
صفحات:
159 تا 163
لینک کوتاه:
magiran.com/p2411646 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!