رشد مهارت نوشتاری ارجاعی و بیانی دانشجویان زبان انگلیسی با استفاده از روش پروژه محور: دستاوردها و نظرات

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این مطالعه با روش ترکیبی تلاشی است برای بررسی تاثیرات آموزش نوشتاری متن های بیانی و ارجاعی مبتنی بر پروژه بر مهارت نوشتن زبان آموزان انگلیسی و بررسی دیدگاه های فراگیران نسبت به اجرا دستورالعمل مبتنی بر پروژه. مطالعه حاضر به منظور ارایه تصویر بهتر از مسئله مورد مطالعه، از روش ترکیبی استفاده کرده است. از روش نمونه گیری آسان (در دسترس) برای انتخاب شرکت کنندگان در این مطالعه استفاده شد. مطالعه حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد جنوب و تهران مرکز انجام شده است. جمعیت اولیه این مطالعه 60 دانشجوی زبان انگلیسی زن و مرد بود که در مقطع کارشناسی رشته ترجمه زبان انگلیسی درس نگارش پیشرفته را اخذ کرده بودند. پس از اجرای آزمون تعیین سطح آکسفورد (OPT) به عنوان آزمون مهارت انگلیسی ، 50 شرکت کننده بر اساس نتایج OPT به عنوان شرکت کنندگان در مطالعه انتخاب شدند. شرکت کنندگان به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی ، یعنی گروه آزمایشی A و گروه آزمایشی B قرار گرفتند. گروه آزمایشی A آموزش را بر اساس PBI در فرم نوشتاری ارجاعی دریافت کردند ، و گروه آزمایشی B مطابق با PBI در نوع نوشتاری بیانی تحت آموزش قرار گرفتند. . امتحان مهارت نوشتاری آزمون آیلتس تمرین2 به عنوان پیش آزمون و پس آزمون انجام شد. در پایان مطالعه ، مصاحبه نیمه ساختاری اجرا شد و 20 دانشجو از دو گروه آزمایشی به طور تصادفی مصاحبه شدند تا دیدگاه هایشان در مورد اجرای PBI بررسی شود. نتایج کمی نشان داد که انواع آموزش نوشتاری ارجاعی و بیانی مبتنی بر پروژه ، تاثیر قابل توجهی در رشد مهارت نوشتن در میان زبان آموزان انگلیسی ایرانی دارد. و همچنین نتایج نشان داد که از نظر آماری تفاوت معناداری بین تاثیر آموزش های های مبتنی بر پروژه نوشتار بیانی و ارجاعی بر مهارت نوشتن در بین فراگیران زبان انگلیسی وجود دارد. گروه B از A در بهبود مهارت نوشتن پیشی گرفت. نتایج کیفی نشان داد که شرکت کنندگان نسبت به اجرای PBI در درس نگارش پیشرفته نگرش مثبت دارند. پیامدهای آموزشی این مطالعه در پایان مقاله بحث شده است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
1 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p2412687 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!