نقش جامعه المصطفی العالمیه در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در دنیای امروز تمام کشورهای دنیا برای رسیدن به اهداف خود از دیپلماسی عمومی به عنوان یکی از مولفه های اصلی قدرت نرم کشور خود بهره می برند.. تاسیس، گسترش و فعال سازی سازمان ها و نهادهای غیردولتی، باعث شکل گیری شکل نوین و نرم تری از دیپلماسی عمومی شده است.در همین راستا جمهوری اسلامی نیز نمی تواند نسبت به دیپلماسی عمومی بی توجه باشد و همواره سعی کرده از دیپلماسی عمومی برای رسیدن به اهداف سیاست خارجی خود استفاده کند. یکی از کارهایی مثبتی که در سال های اخیر در راستای تقویت دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران انجام داده است تاسیس دانشگاه هایی برای جذب دانشجویان خارجی، برگزاری همایش و کنفرانس های بین المللی می باشد. یکی از این نهادها جامعه المصطفی العالمیه می باشد، در همین راستا پژوهش حاضر برای بررسی نقشی که نهاد جامعه المصطفی العالمیه در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران ا استفاده از روش تحلیل محتوا و برای بررسی نقش این نهاد از طریق مصاحبه با تعدادی از کارکنان جامعه المصطفی و کسانی که به عنوان رایزن فرهنگی در کشورهای دیگر به فعالیت پرداخته اند به دنبال پاسخ به این پرسش می باشد که جایگاه جامعه المصطفی العالمیه در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران چیست و چه تاثیری بر رشد نفوذ این کشور در عرصه جهانی برجای گذاشته اند؟

زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p2425531 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!