بررسی تاثیر دانش استراتژیک و قدرت ساختاری مدیران ارشد اطلاعات بر عملکرد سازمان-های دولتی با نقش میانجی همگون سازی سیستم ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه اطلاعات و فناوری اطلاعات در همه جا حضوری چشمگیر با اثرات مهم بر عملکرد سازمان ها دارد و باید فردی در هییت مدیره سازمان ها، مسیولیت فناوری اطلاعات را بر عهده داشته باشد. رهبران فناوری اطلاعات از جمله مهم ترین منابع انسانی در سازمان، مسیولیت استفاده از تمام پتانسیل ها و قابلیت های فناوری اطلاعات را بر عهده دارند. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر دانش مدیران ارشد اطلاعات در دو حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کار و همچنین قدرت ساختاری آنها از طریق متغیر میانجی همگون سازی سیستم های سازمان بر عملکرد سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل سازمان های دولتی استان خراسان رضوی است که با استفاده از فرمول کوکران، نمونه ای مشتمل بر 58 سازمان به روش تصادفی ساده انتخاب گردید. به منظور گردآوری داده ها از پرسش نامه استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری صورت گرفت. یافته های پژوهش تاثیر دانش استراتژیک در دو حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کار و قدرت ساختاری مدیران ارشد اطلاعات را بر عملکرد سازمانی تایید می کند. همچنین نتایج بیانگر نقش میانجی گری همگون سازی سیستم های سازمانی در رابطه بین دانش استراتژیک و قدرت ساختاری مدیران ارشد اطلاعات با عملکرد سازمانی می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 16
لینک کوتاه:
magiran.com/p2429026 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!