شبیه سازی جریان آشفته تراکم پذیر حول سطوح متحرک بال یک هواپیمای تجاری سنگین پهن پیکر در فازهای مختلف پرواز

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله، شبیه سازی CFD آیرودینامیکی جریان آشفته تراکم پذیر حول سطوح کنترل متحرک برآزای بال هواپیمای تجاری سنگین پهن پیکر در فازهای مختلف پرواز با مدل آشفتگی Spalart-Allmaras تک معادله ای چگالی مبنا برای استخراج ضرایب آیرودینامیکی برآ، پسا و فشار انجام شده است. مدل سازی بال هواپیمای ایرباس A380 در ابعاد واقعی بر اساس ایرفویل فوق بحرانی SC(2)-0610 با استفاده از نرم افزار طراحی سه بعدی SolidWorks برای تولید هندسه های دوبعدی و سه بعدی انجام شده است. تولید مش دوبعدی و سه بعدی بی سازمان در نرم افزار ANSYS Workbench با توجه به هندسه های مختلف ایرفویل/بال با سطوح کنترل انجام شده و سپس شبیه سازی CFD رژیم جریان آشفته تراکم پذیر زیر صوت برای بال در حالت دوبعدی و سه بعدی با استفاده از نرم افزار ANSYS Fluent انجام شده است. بررسی استقلال از شبکه مش و اعتبارسنجی مدل و مقایسه نتایج به دست آمده برای بال سه بعدی انجام شده است. تاثیر پیکربندی های مختلف سطوح برآزای اسلت و فلپ بال در لبه حمله و فرار ایرفویل/بال در زوایای حمله مختلف تا قبل از واماندگی بال بر اساس فازهای مختلف پروازی (برخاستن، کروز و نشستن) بر روی ضرایب آیرودینامیکی در رژیم جریان آشفته دوبعدی/سه بعدی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل نتایج به دست آمده برای نمودارهای تغییرات ضرایب آیرودینامیکی برحسب زاویه های حمله مختلف و ارایه کانتورهای فشار، سرعت، عدد ماخ جریان و خطوط جریان بر روی ایرفویل (بال دوبعدی) و بال سه بعدی ارایه شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
67 تا 100
لینک کوتاه:
magiran.com/p2431991 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!