تاثیر سبک زندگی بر رفتار خرید آنی گردشگران ورزشی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در دنیای امروز داشتن اطلاعات، آگاهی و دانش کافی از سبک زندگی مشتریان ورزشی، می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط رفتار مشتریان را برطرف کند، از این رو هدف این تحقیق بررسی تاثیر سبک زندگی بر رفتار خرید آنی گردشگران ورزشی است. پژوهش حاضر بر اساس اهداف پژوهش، از نوع کاربردی؛ روش انجام آن توصیفی- پیمایشی و روش جمعآوری داده ها به صورت کتابخانه ای- میدانی بود و برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته استفاده شد. جامعه آماری تحقیق را گردشگران مقاصد گردشگری ورزشی منتخبی از استان‌های کشور (آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان) تشکیل دادند که به دلیل نامشخص و گسترده بودن تعداد جامعه آماری و همچنین با توجه به فرمول کوکران، از حداکثر تعداد ممکن یعنی 384 نفر از گردشگران استفاده شد که به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش توصیفی شامل جداول فراوانی و میانگین بود و در بخش استنباطی نیز از آزمون کلموگروف-اسمیرنف برای بررسی طبیعی بودن داده‌ها و از تحلیل عاملی تاییدی با رویکرد حداقل مربعات جزیی برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده شد. نرم‌افزارهای مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، SPSS V20 و SmartPLS3 بود. نتایج نشان داد که سبک زندگی بر رفتار خرید آنی گردشگران در مقصد گردشگری مورد تحقیق تاثیر مثبت و معناداری دارد (376/8=t و 261/0=ضریب مسیر).

زبان:
فارسی
صفحات:
112 تا 126
لینک کوتاه:
magiran.com/p2442387 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!