بررسی بازی های رایانه ای مبتنی بر یادگیری برای ارتقا مدیریت پروژه
در دهه های اخیر علاقه به مدیریت پروژه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مدیریت پروژه استفاده از دانش، مهارت، ابزار و فنها برای فعالیتهای پروژه به منظور پاسخگویی به انتظارات ذینفعان پروژه است. بازیهای رایانه ای میتوانند تاثیر مثبتی در زندگی ما ایجاد کند. بازیهای رایانه ای مبتنی بر یادگیری به عنوان یک محیط شبیه سازی شده امکان آموزش و یادگیری تجربی را فراهم میکنند و امکان را به کاربر میدهند که در محیطهای شبیه سازی شده با خیال راحت سناریوهای واقعی را تجربه کنند. در این محیط ها کاربر با آزادی در شکست، فرصت بازخورد به موقع و تاملات رسمی همراه است که باعث میشود کاربر متوجه بینش ارزشمندی خود شود که میتواند از اشتباهات آینده جلوگیری کند. هدف از این مقاله بررسی بازیهای رایانه ای مبتنی بر یادگیری برای ارتقا یادگیری مدیریت پروژه به روش توصیفی است. نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان میدهد که بازیهای رایانه ای مبتنی بر یادگیری تاثیر مثبتی بر مدیریت پروژه دارند و در طراحی بازیهای مدیریت پروژه باید حوزه های گستردهای از دانش مدیریت پروژه مانند مدیریت تدارکات، مدیریت ارتباطات، مدیریت دامنه، مدیریت کیفیت و مدیریت سهامداران را پوشش داد.
بازی رایانه ای، یادگیری، مدیریت پروژه
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.