الگوی مسئولیت اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری با تاکید بر متغیر وابستگی به برند و اخلاق شهروندی سازمانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

امروزه مسیولیت اجتماعی در صنعت بانکداری مورد تاکید واقع شده است هدف پژوهش حاضر ارایه الگوی مسیولیت اخلاقی و اجتماعی شرکت ها در صنعت بانکداری با تاکید بر متغیر وابستگی به برند و اخلاق شهروندی سازمانی می باشد.

روش

روش پژوهش حاضر، آمیخته می باشد، جامعه آماری آن  را در بخش کیفی، مدیران ارشد نظام بانکی  و در بخش کمی ، مشتریان بانک تشکیل می دهند. در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 20 نفر  و در بخش کمی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 320 نفر از مشتریان 4 بانک خصوصی و دولتی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی پرسشنامه بود. کدگذاری داده ها در بخش کیفی با استفاده از نرم افزار MAXQDA و در بخش کمی از معادلات ساختاری ، ضریب مسیر و نرم افزار PLS استفاده گردید.

یافته

محقق با انجام 20 مصاحبه به اشباع نظری و در نهایت 152 کد باز استخراج و بر اساس ادبیات نظری اقدام به کدگذاری محوری و انتخابی کرده و نتایج را در قالب بعد اصلی و سی و سه بعد فرعی اراده کرده است.

نتیجه گیری

امروزه بخش بانکداری در جایگاه مهم ترین نهاد اقتصادی، پولی و مالی کشور قرار گرفته و نیازها و انتظارات مشتریان در این صنعت به سرعت در حال پیچیده تر شدن هستند که این تغییرات در بازار پولی از یکسو و ترجیحات رفتارهای شهروندان و مشتریان و استفاده روزافزون از فناوری های جدید، از سوی دیگر، نیاز به استفاده اجرای مسیولیت اجتماعی را دوچندان کرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
133 تا 141
لینک کوتاه:
magiran.com/p2447361 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!