علوم، سبک زندگی و نوآوری های معنوی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

ارتباط بین علم و باورها، امری گریزناپذیر بوده و درک و فهم جنبه های مختلف این ارتباط موجب پیشرفت علوم بین رشته ای خواهد شد. الگو گرفتن از پدیده های طبیعی، نیازمند نگاهی جامع نسبت به سوال تحقیق مورد نظر پژوهشگر و شناخت ماده و ملکوت پدیده های طبیعی و زیستی می باشد. پیشرفت های صورت گرفته برای درک پدیده های زیستی درحال تکامل بوده و این پیشرفت ها بستری مناسب برای نوآوری های معنوی ایجاد خواهند کرد.

روش ها

این مطالعه با تکیه بر سوابق تحقیقاتی آزمایشگاه بیوشیمی فیزیک، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک (IBB) دانشگاه تهران صورت گرفته و از مطالعات انجام شده با روش کتابخانه ای و جستجوی کلمات کلیدی در پایگاه های علمی معتبر استفاده شده است.

یافته ها

استرس ناشی از عدم تعادل در سیستم های بیولوژیکی زمینه ساز بروز انواع بیماری ها می باشد. استرس از نگاه ملکولی به معنی حضور رادیکال های آزاد غیرمتعادل است. استرس انواع مختلف دارد از قبیل اثر دارو های با عوارض جانبی و پرعارضه، غذای صنعتی با مواد نگهدارنده، دود سیگار، مواد معطره مصنوعی، استرس های روحی-روانی که همگی به مفهوم ایجاد رادیکال های آزاد غیرمتعادل هستند. آنتی اکسیدان های خوراکی و غیرخوراکی به مفهوم جمع آوری کننده و دفع کننده رادیکال های آزاد غیرمتعادل می باشند.

نتیجه گیری

این مطالعات بستری مناسب برای ارتقای سطح بینش انسان و کاربرد جوانب گوناگون استفاده از علم در زندگی بشر را فراهم می کند. بسیاری از پدیده های زیستی در ارتباط با باورهای انسان بوده و فهم این ارتباطات راهگشای بسیاری از کشفیات جدید خواهد بود. این کشفیات به طور متقابل می تواند علم انسان را نسبت به پیرامون خود بسط داده و زمینه ساز زندگی متکامل تر و سالم تر و شاداب تر باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
34 تا 39
لینک کوتاه:
magiran.com/p2447962 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!