شیوه های اعمال شده توسط معلمان زبان انگلیسی ایرانی برای دانش آموزان دارای معلولیت جسمی در کلاس های فراگیر زبان انگلیسی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

ادغام معلمان را به عنوان رکن اصلی آموزش فراگیر متعهد به حداکثر سازی نتایج یادگیری برای همه فراگیران می سازد. علیرغم تحقیقات گسترده در مورد ادغام و نقش مهم معلمان در اجرای موفقیت آمیز این استراتژی، تحقیقات اندکی در رابطه با شیوه های به کار گرفته شده توسط معلمان زبان انگلیسی برای دانش آموزان دارای معلولیت در کالس های فراگیر وجود دارد. این مطالعه کیفی با هدف شناسایی شیوه های به کار گرفته شده توسط مدرسان زبان انگلیسی در کلاسهای فراگیر زبان انگلیسی و بررسی تاثیر ادغام این دانش آموزان بر عملکرد معلمان اجرا شد. بدین منظور پنج کالس زبان انگلیسی به مدت شانزده جلسه 90 دقیقه ای  7200 دقیقه  مورد مشاهده قرار گرفتند و 30 معلم زبان انگلیسی 15 مرد و 15 زن با تجربه تدریس حداقل یک زبان آموز دارای معلولیت جسمی در شش ماه گذشته مصاحبه شدند. این مطالعه چند موردی نشان داد که شیوه های به کار گرفته شده توسط مدرسان زبان انگلیسی تا حدودی، اما نه به طور کامل، متناسب با نیازهای دانش آموزان دارای معلولیت در کالسهای فراگیر زبان انگلیسی است. یک مدل مفهومی نیز بر اساس 483 مدخل استخراج شده طراحی شد. بر اساس این مدل٬ شیوه های فراگیر معلمان در کلاسهای زبان انگلیسی به دو دسته ی حمایت محور و غیرحمایت محور تقسیم شدند. یافته ها همچنین بینشهای سودمندی را در رابطه با وضعیت فعلی این استراتژی در ایران ارایه نمود. کاربرد آموزشی یافته های این مطالعه در مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
137 تا 162
لینک کوتاه:
magiran.com/p2453257 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!