کاربرد معادلات دیفرانسیل جزئی کسری فازی در کاهش اختلال سیگنال صدای قلب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سیستم قلبی و عروقی یک منبع از داده ها برای پیش بینی و تمییز دادن بین بیماریهای قلبی است .بخش اساسی مطالعات علمی به میزان دسترسی به داده های معتبر بستگی دارد . امروزه در زمینه های مربوط به تحقیقات حیاتی بشر، نه تنها به دلیل خطاهای اندازه گیری بلکه به دلیل ابهام در مفهوم اندازه گیری، داده های تجربی همیشه توسط اطلاعات نادرست آلوده می شوند. به عنوان یک نمونه واقعی می توان به ادغام سیگنالهای حیاتی ازجمله سیگنال قلب با نویز اشاره کرد که در آن ابهام موجود مانع از پردازش صحیح سیگنال با روش های کلاسیک شده است. در این مقاله سعی ما بر آن است که در مرحله پیش پردازش سیگنال، الگوریتمی برای کاهش نویز سیگنال صدای قلب طراحی کنیم. روش جدید حذف نویز از سیگنال های صدای قلب با استفاده از معادلات دیفرانسیل جزیی فازی از مرتبه کسری(FFPDE) جهت دستیابی به دقت بالا ارایه می شود. فازی سازی برای از بین بردن مرزهای مطلق انجام شده است. الگوریتم بر روی سیگنال صدای قلب نرمال بدون نویز با افزودن نویز سفید گاوسی مورد آزمایش قرار می گیرد. پس از معرفی و ارایه مدل، حذف نویز مبتنی بر روش انجام می گیرد. تحقق فیلتر FFPDE از مرتبه کسری به طور کلی مراحل زیر را شامل می شود؛ ابتدا با استفاده ازجمله پسرو اویلر و گسسته سازی، معادله دیفرانسیل فازی به دست می-آید. سپس ماتریس فیلتر معرفی می شود. نتایج حاصل حاکی از آن است که معادلات دیفرانسیل جزیی فازی از مرتبه کسری در تشخیص و کاهش نویز بسیار کارا است.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
71 تا 82
لینک کوتاه:
magiran.com/p2458037 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!