اثرات دارچین بر ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی عروقی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
اهداف

 باتوجه به عوارض و هزینه های بالای داروهای شیمیایی، امروزه به استفاده از گیاهان دارویی در درمان بیماری ها توجه ویژه شده است. دارچین به عنوان ادویه غذا و همچنین یکی از مفردات طب سنتی، به نظر می رسد اثرات مفیدی در پیشگیری و درمان بیماری ها داشته باشد. هدف از مقاله مروری حاضر، بررسی اثرات محافظتی دارچین در بروز بیماری های قلبی عروقی است.

مواد و روش ها

در این مطالعه مروری برای یافتن مقالات از کلید واژه های انگلیسی دارچین، قلب، کاردیومیوپاتی و سینامالدهید و همچنین از کلیدواژه های فارسی دارچین و قلب و عروق در عنوان و خلاصه مقاله استفاده شد. همچنین برای جست وجوی منابع، از پایگاه های اطلاعاتی پابمد، ساینس دایرکت، وب آو ساینس، گوگل اسکالر، اسکوپوس و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی بدون محدودیت زمان تا ماه مارس سال 2021 استفاده شد. انواع مطالعات تجربی و بالینی، انسانی و حیوانی که با هدف بررسی اثر دارچین بر جنبه های مختلف بیماری قلبی عروقی بوده اند، وارد مطالعه شدند.

یافته ها

 از مجموع 204 مقاله یافت شده در پایان جست وجو، در نهایت 51 مقاله به طور کامل بررسی و از اطلاعات آن در این مطالعه مروری استفاده شد. در مقالات نهایی شده، نتایج مربوط به اثرات دارچین بر ریسک فاکتورهای بیماری های قلبی عروقی، از جمله بالا بودن سطح چربی خون، پرفشاری خون و استرس اکسیداتیو بررسی شد.

نتیجه گیری

 نتایج بیشتر مطالعات انسانی و حیوانی حاکی از این بود که دارچین اثرات مفیدی در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی از طریق کاهش استرس اکسیداتیو و آپوپتوز و همچنین بهبود فشار خون و پارامترهای چربی خون دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
16 تا 37
لینک کوتاه:
magiran.com/p2461869 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!