مدل سازی معادلات ساختاری تاثیر مشارکت مردمی در اثربخشی پیشگیری از نزاع دسته جمعی شهر اصفهان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

در عصر حاضر موضوع امنیت و مشارکت با پلیس در جامعه شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پژوهش حاضر با هدف مدل سازی معادلات ساختاری تاثیر مشارکت مردمی در اثربخشی پیشگیری از نزاع دسته جمعی شهر اصفهان انجام شده است.

روش شناسی

پژوهش حاضر از لحاظ رویکرد تحقیق کمی و از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی - پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه کارکنان پلیس پیشگیری شهرستان اصفهان می باشد که حجم نمونه بصورت تصادقی ساده طبقه ای به تعداد 230 نفر تعیین گردید. برای اندازه گیری متغیر مشارکت مستقیم، مشارکت غیر مستقیم و اثر بخشی پیشگیری از نزاع دسته جمعی از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مبانی نظری بهره گرفته شد. پایایی ابزار به وسیله ی آلفای کرونباخ و روایی پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی تایید شد. داده های با استفاده از آزمون های آماری و مدل سازی معادلات ساختاری در بسته نرم افزار آماری24spss - و SmartPls تجزیه و تحلیل گردید.

یافته ها

یافته های پژوهش نشان داد که در جامعه مورد مطالعه بین مشارکت های مردمی با اثربخشی پیشگیری از نزاع دسته جمعی رابطه مثبت و معنی داری معادل537/0 دارد. همچنین ضریب تعیین حاصل شده برابر با 935/0 و ضریب تعیین تعدیل یافته برابر با 893./. گزارش شده است؛ /≥p از متغیر اثربخشی پیشگیری از نزاع د .

نتیجه گیری

نتایج حاکیست که بین وضعیت متغیرهای تحقیق در دو وضعیت موجود و مطلوب تفاوت در سطح معناداری (000/0=S) وجود داشته و در همه متغیرها، مقدار میانگین وضعیت مطلوب بالاتر از میانگین وضعیت موجود بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
115 تا 140
لینک کوتاه:
magiran.com/p2471616 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!