تاثیر معماری منابع انسانی بر خلق ارزش مشتری: یک مطالعه تجربی در یکی از سازمان های دفاعی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

توسعه قابلیت های دانش یکی از منابع رقابتی برای خلق ارزش مشتری در سازمان های نوآور دفاعی است که در بستر معماری منابع انسانی تجلی می یابد. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر معماری منابع انسانی بر خلق ارزش مشتری در یک سازمان دفاعی است. ما تلاش کردیم یک چارچوب معماری منابع انسانی متشکل از اقدامات منابع انسانی، زمینه اجتماعی و یادگیری سازمانی را برای دستیابی به خلق ارزش مشتری معرفی کنیم. جامعه آماری تحقیق یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که مدیران و کارشناسان سازمان به عنوان واحد تحلیل آماری انتخاب شدند. بر اساس بررسی تحقیقات گذشته، عوامل مربوط به متغیرهای تحقیق استخراج و سازه های مدل تحقیق با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی شناسایی و تایید شدند. سپس روابط فرض شده با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری بررسی شدند. نتایج حاصله نشان می دهند که اقدامات منابع انسانی بر خلق ارزش مشتری اثرگذار است و نوع عضویت کارکنان این رابطه را تعدیل می کند. همچنین زمینه اجتماعی و یادگیری سازمانی این اثرگذاری را تقویت می کنند. سایر یافته ها حاکی از آن است که روابط در نظر گرفته شده در مدل تحقیق تایید شدند. مدیران ارشد سازمان مورد مطالعه به طور اخص و سایر مدیران سازمان های دفاعی به طور عام می توانند از مدل پیشنهادی به عنوان یک سناریو از نقشه راه منابع انسانی برای دستیابی به خلق ارزش مشتری با توجه ماموریت اصلی و اهداف کلان سازمان خود بهره برداری کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
247 تا 278
لینک کوتاه:
magiran.com/p2473012 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!