بررسی رضایتمندی بیماران بستری از خدمات ارائه شده در مرکز درمانی کرونا استان ایلام

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

میزان رضایتمندی بیماران با بیماری های مختلف متفاوت است. با توجه به این که کووید-19 بیماری جدیدی است که در طی چند سال گذشته در جهان و ایران شیوع پیدا کرده است، این تحقیق با هدف تعیین رضایت بیماران بستری در مرکز درمانی کرونا استان ایلام انجام شد.

مواد و روش کار

این تحقیق یک مطالعه توصیفی تحلیلی است که به صورت تمام شماری بر روی 200 بیمار بستری مبتلا به کووید-19 در مراکز کرونا استان ایلام از اول دی ماه سال 1399تا اول فروردین 1400 انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و علایم بیماری و نسخه فارسی پرسشنامه رضایت بیماران (PSI) بود. داده ها با استفاده از نرم افزار 22- SPSS و با آزمون های آماری تی مستقل و آنالیز واریانس یکطرفه تجزیه و تحلیل شد.

یافته ها

نتایج مطالعه حاضر نشان داد میانگین نمره رضایت بیماران 0/34±3/47 بود. در بررسی متغیرهای تحقیق بر حسب تحصیلات، مدت بستری، سابقه بستری بیمار و علایم بیماری کووید 19 نظیر درد قفسه سینه و اختلال در راه رفتن ارتباط معنی داری با متغیر رضایتمندی بیمار مشاهده شد. بیشترین میزان رضایت بیمار در بعد آموزش به بیمار و کمترین میزان رضایت بیمار در بعد اعتماد بود.

نتیجه گیری

رضایت بیمار از خدمات ارایه شده در بیمارستان، شاخص بسیار مهمی جهت ارزیابی کیفیت خدمات مراقبتی و درمانی محسوب می شود. به نظر می رسد سیستم خدمات بهداشتی و درمانی می تواند با ارتقاء کیفیت مراقبت های بیمارستانی بیماران مبتلا به کووید 19، رضایت بیماران را فراهم کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
355 تا 366
لینک کوتاه:
magiran.com/p2476989 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!