ارائه مدل بهبود و تعالی مدیریت ارتباط با شهروندان برای سازمان های دولتی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

مدیریت ارتباط با شهروند (CiRM) به طور خاص بر چگونگی ارتباط سازمان های دولتی با اجزای تشکیل دهنده خود تمرکز دارد. مدیریت ارتباط با شهروند با قرار دادن شهروندان در قلب فعالیت ها، فرهنگ و فرآیند های سازمان، روابط دولت با شهروندان خود را بهبود می‌بخشد. هدف پژوهش حاضر ارایه مدل بهبود و تعالی مدیریت ارتباط با شهروند در بخش دولتی ایران است.

روش شناسی

تحقیق حاضر از نظر هدف، توسعه ای محسوب می شود. در این پژوهش ، ابتدا با مطالعه نسبتا گسترده پیشینه پژوهش، 83 شاخص بهبود و تعالی مدیریت ارتباط با شهروندان استخراج و بین 20 نفر از خبرگان توزیع گردید. بعد از برگزاری سه دور دلفی، 10شاخص حذف و 73 شاخص باقی ماند. بعد از تعیین شاخص ها سوالات پرسشنامه دوم با استفاده از پرسشنامه اول طراحی گردید و ابتدا جامعه آماری، کلیه کارکنان ستادی استان اصفهان 4479 نفر مشخص گردید و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه تعداد 354تعیین گردید.

یافته ها

یافته ها در دو بخش توصیفی و استنباطی ارایه گردید. ابتدا آمار توصیفی مربوط به میزان تحصیلات و سابقه کاری و سن پاسخگویان به تفکیک جنسیت آورده شد. در بخش یافته های استنباطی، شاخص های مدل بهبود و تعالی مدیریت ارتباط با شهروندان برای سازمان های دولتی با استفاده از نرم افزال لیزرل احصاء گردید.

نتیجه گیری

در نهایت مدلی با ابعاد فکری، فناوری اطلاعات، اجتماعی و بعد اخلاقی برای سازمان های دولتی ارایه گردید که نسبت به مدل های مشابه بعد اخلاق اضافه شده است که مدل بومی شده مدیریت ارتباط با شهروند در بخش دولتی ایران می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
225 تا 249
لینک کوتاه:
magiran.com/p2481389 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!