ارائه الگوی توسعه حرفه ای معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز در نظام آموزشی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف ارایه الگوی توسعه حرفه ای معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز در نظام آموزشی ایران صورت گرفت. این پژوهش از نوع کیفی و در زمره مرورهای نظام مند است. برای پاسخ به سوال پژوهش، یافته های کلیدی متون کدگذاری و سپس مقوله بندی شدند. روش مورد استفاده برای نمونه گیری به صورت هدفمند بود. جهت انتخاب بهترین متن از فلوچارت پریزما استفاده گردید. حاصل این تلاش تعداد 109 مقاله در مرحله اول جمع آوری اطلاعات بود. نهایتا تعداد 29 مقاله به عنوان رکورد های نهایی در پژوهش وارد گردید. حاصل مطالعه این متون انتخاب یافته های کلیدی، کد گذاری آن ها و نهایتا دسترسی به مقوله هایی بود که ابعاد الگو را تشکیل دادند. یافته های پژوهش حاضر درخصوص شناسایی ابعاد الگوی توسعه حرفه ای مداوم معلمان ریاضی نشان دادند که الگوی شناسایی شده بر 9 بعد استوار است. ابعاد این الگو به ترتیب میزان تاکید در مطالعات پیشین عبارت اند از برقراری ارتباط بین علوم اعصاب شناختی و آموزش ریاضی در کلاس درس به کمک تصویر برداری عصبی، تغییر روش تدریس ریاضی با درک عملکرد مغز در هنگام یادگیری ریاضی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در ریاضیات به کمک یادگیری سازگار با مغز، ساختار مغز و پردازش ریاضی، نقش حافظه کاری و کنترل توجه در پیشرفت ریاضی، محدودیت های پژوهش های علوم اعصاب آموزشی در کاربرد آن در حوزه آموزش ریاضی، به کار گیری پردازش های عددی در پیشرفت ریاضی، مدل جامع پردازش ریاضی و تهیه یک بسته آموزشی مبتنی بر مغز برای کمک به معلمان ریاضی در تدریس. پیاده سازی صحیح الگوی توسعه حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز در کلاس درس ریاضی می تواند منجر به ایجاد تفاوت های معنا دار و اثر بخشی در تدریس معلمان شود که دارای تاثیرات مثبتی می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
116 تا 130
لینک کوتاه:
magiran.com/p2488148 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!