ساخت و اعتباربخشی مدل شایستگی مدیران راهبردی سازمان بهزیستی خراسان رضوی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر باهدف ساخت و اعتباربخشی مدل شایستگی مدیران راهبردی سازمان بهزیستی انجام گردیده است. روش پژوهش اکتشافی متوالی (کیفی- کمی) از نوع ابزارسازی و راهبرد پژوهش در بخش کیفی، تحلیل مضمون و در بخش کمی، پیمایشی لحاظ گردیده است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی، 15 نفر از اساتید دانشکده های مدیریت دولتی و منابع انسانی استان خراسان رضوی که با روش نمونه گیری هدفمند و قضاوتی انتخاب شده اند و در قسمت کمی، کارکنان شاغل در ادارات بهزیستی خراسان رضوی به تعداد 294 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم نواحی انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته است. پرسشنامه پژوهش شامل 4 مولفه اصلی و 77 گویه است که بر اساس طیف لیکرت پنج درجه ای تنظیم شده است. روش تجزیه وتحلیل داده‏های مصاحبه روش شبکه مضامین و در بخش کمی آزمون تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار Smart pls 3 انتخاب شده است. یافته های بخش کیفی شامل 77 مضمون پایه، 25 مضمون سازمان دهنده و 4 مضمون فراگیر (شایستگی های فردی، شایستگی های سازمانی، شایستگی های رهبری و شایستگی های راهبردی) بود. نتایج تحلیل عاملی تاییدی و ضرایب آلفای کرونباخ، روایی و پایایی مدل را تایید نمودند.

زبان:
فارسی
صفحات:
580 تا 601
لینک کوتاه:
magiran.com/p2503593 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!