نقش متغیرهای درون سازمانی و برون سازمانی (با تاکید بر سیاست پولی) در پیش بینی جذب سپرده مدت دار بانکی و تاثیر آن بر جامعه مطالعه موردی : بانک ملی شهرستان یزد

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

سپرده بانکی از عوامل موثر در تشکیل سرمایه و دستیابی به توسعه اقتصادی است .هدف پژوهش بررسی تاثیر متغیرهای درون سازمانی و برون سازمانی در پیش بینی جذب سپرده های مدت دار بانکی در شعب بانک ملی شهرستان یزد است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. با بررسی پیشینه پژوهش و دیدگاه خبرگان، پنج متغیر درون سازمانی(نرخ بهره، بعنوان اصلی ترین ابزار سیاست پولی، تعدد شعب، مهارت کارکنان، تنوع خدمات و تبلیغات) و سه متغیر برون سازمانی (درآمد سرانه ، بازدهی بازارهای موازی و جمعیت) به عنوان متغیرهای مفروض موثر بر جذب سپرده مدت دار بانکی شناسایی شده و پرسشنامه محقق ساخته تدوین گردید. جامعه آماری شامل مشتریان دارای حساب سپرده مدت دار در33 شعبه بانک ملی شهرستان یزد و گروه نمونه مشتمل بر 140 نفر از آنان بود که از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور تحلیل فرضیه ها از روش تحلیل رگرسیون چند گانه استفاده گردید. تحلیل داده ها نشان داد تمام متغیرهای پیش بینی کننده (غیر از جمعیت) علاوه بر رابطه معنادار با جذب سپرده مدت دار بانکی، تاثیر معناداری در پیش بینی میزان جذب سپرده داشته و مجموعا 46 درصد از واریانس آن را پیش بینی می کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
754 تا 773
لینک کوتاه:
magiran.com/p2503602 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!