بهینه سازی روش نگهداری و تعمیر سامانه های پشتیبانی زمینی هواپیما در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

توان رزمی نیروی هوایی و پرواز هواپیماهای شکاری و ترابری وابستگی شدیدی به حاضربکاری سامانه های پشتیبانی زمینی هواپیما دارد و در صورت آماده نبودن این سامانه ها، هواپیماهای شکاری و اکثر هواپیماهای مسافربری و ترابری قادر به پرواز نمی باشند. هدف این پژوهش تعیین میزان تاثیر مولفه های نظارت و بازرسی، کارکنان فنی و تجهیزات بر بهینه سازی روش نت سامانه های پشتیبانی زمینی هواپیما بوده و سوال عمده پژوهش، میزان تاثیر عوامل (نظارت و بازرسی، کارکنان فنی و تجهیزات) بر بهینه سازی روش نگهداری و تعمیر سامانه های پشتیبانی زمینی هواپیما در نهاجا چقدر است؟ که بر این اساس نوع پژوهش کاربردی و روش انجام آن توصیفی با رویکرد آمیخته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه فرماندهان صاحب نظر و مسیولان بخش تجهیزات پشتیبانی زمینی هواپیما در یکان های نهاجا بوده که با احتساب ضریبی برابر 120 نفر می باشند. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته تحت عناوین نظارت و بازرسی، کارکنان فنی و تجهیزات صورت پذیرفته است. جهت بررسی رابطه موجود میان متغیر مستقل و متغیرهای تابع از آزمون ضریب همبستگی خی دو استفاده شده است. در سطح معنی داری پنج درصد، صحت فرضیه های پژوهش مورد تایید قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد مولفه نظارت و بازرسی بیشترین تاثیر را بر بهینه سازی روش نت سامانه های پشتیبانی زمینی هواپیما در نهاجا دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
59 تا 81
لینک کوتاه:
magiran.com/p2513465 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!