ایمنی زایی پروتئین کایمر نوترکیب STXB-Intimin- EscC علیه بیماری زایی باکتری Enterohemorrhagic Escherichia coli O157:H7

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
انتروهموراژیک اشریشیا کلی سروتیپ O157:H7 یک عامل بیماری زای مهم در بین انسان و حیوانات است که باعث عارضه های گوارشی متعددی از جمله کولیت هموراژیک و در موارد حاد سندرم اورمی همولیتیک (HUS) می شود. با توجه به خطرات ناشی از درمان آنتی بیوتیک ها در عفونت E.coli O157:H7، واکسن ها روشی امیدبخش برای پیشگیر ی از این عفونت را ارایه می کنند. هدف از این تحقیق بررسی ایمنی زایی آنتی ژن کایمر (SEI) StxB-EscC-Intimin علیه باکتری E.coli O157:H7 بود. بیان پروتیین نوترکیب تحت تاثیر IPTG در E.coli BL21 DE3 القاء و توسط SDS-PAGE ارزیابی شد. پروتیین نوترکیب با ستون کروماتوگرافی تمایلی Ni-NTA خالص و به روش الایزا با استفاده از آنتی بادی اختصاصی ضد توکسین شیگا تایید گردید. ایمنی زایی در موش با پروتیین خالص انجام و تیتر آنتی بادی به روش ELISA تعیین شد. ریزش باکتری و مرگ و میر در موش ها مورد بررسی قرار گرفت. بررسی آماری با آزمون های دانکن و T-test با نرم افزار SPSS انجام شد. بیان پروتیین با وزن مولکولی 5/74 کیلو دالتون در SDS-PAGE مشاهده شد. حداقل مقدار آنتی ژن شناسایی شده با آنتی بادی مرغی ضد شبه شیگا با استفاده از روش ELISA 156نانوگرم بود. ریزش باکتری در موش ایمن تا cfu/ml 102 کاهش یافت و 80 درصد از موش های ایمن پس از تزریق LD5010 از باکتری زنده ماندند. نتایج نشان داد که پروتیین نوترکیب کایمر می تواند کاندید واکسن مناسبی علیه E.coli O157:H7 باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 51
لینک کوتاه:
magiran.com/p2516014 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!