بررسی ادراک معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از آگاهی فرهنگی انتقادی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
این پژوهش تلاشی برای بررسی ادراک معلمان ایرانی دوره متوسطه از آگاهی فرهنگی انتقادی بود (CCA). شرکت کنندگان در این پژوهش 307 نفر از معلمان دبیرستان های مختلف شهر قزوین بودند. تمامی شرکت کنندگان پرسشنامه آگاهی فرهنگی انتقادی را تکمیل کردند. سپس داده ها وارد نرم افزار SPSS شده و تحت آنالیز مولفه های اصلی قرار گرفتند. سه عامل استخراج و به عنوان آگاهی فرهنگی انتقادی در برنامه های آموزش زبان انگلیسی ، آگاهی فرهنگی انتقادی در مواد و کتاب های درسی آموزش زبان انگلیسی و آگاهی فرهنگی انتقادی در اصطلاح عمومی نام گذاری شدند که پاسخ های شرکت کنندگان بر اساس عوامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که ادراک آگاهی انتقادی معلمان نسبت به کتب درسی و مواد آموزشی زبان انگلیسی بالاترین عامل است. نتایج تجزیه و تحلیل گویه ها نشان داد که معلمان نشان می دهند که همه فرهنگ ها باید در کتاب ها و مواد آموزشی زبان انگلیسی از وضعیت یکسانی برخوردار باشند. نتیجه گیری شد که آگاهی فرهنگی معلمان در خصوص ادغام فرهنگ با جریان اصلی تدریس باید افزایش یابد و در کلاس های خود به فرهنگ توجه بیشتری داشته باشند. یکی از کاربردهای مهم برای زبان انگلیسی به عنوان معلمان یادگیری زبان خارجی و همچنین طراحان برنامه درسی این است که یک برنامه درسی بین فرهنگی می تواند زبان آموزان را قادر سازد تا درک بهتری از مطالب مورد نظر داشته باشند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
47 تا 69
لینک کوتاه:
magiran.com/p2516077 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!