ارائه مدل مدیریت استعداد سازمان های ورزشی همگام با پاندمی کرونا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

بررسی ویروس کرونا چالش های قابل توجهی را بر سیستم های مدیریت استعداد سازمان ها تحمیل کرده است. بنابراین جهت انطباق با این وضعیت مدلی برای مدیریت استعداد سازمان های ورزشی طراحی و اعتباریابی شده است.

روش

این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش گردآوری در زمره پژوهش های آمیخته (کیفی- کمی) است. جامعه آماری این پژوهش را صاحب نظران حوزه مدیریت ورزشی در حوزه دانشگاه و حوزه اجراء و کارکنان وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادند. جهت نمونه گیری در بخش کیفی از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد و نمونه گیری تا رسیدن به حد اشباع نظری ادامه پیدا کرد، براین مبنا تعداد 15 مصاحبه انجام گرفت. در بخش کمی نیز تعداد 405 نمونه مبتنی بر تعداد پارامترهای احصاء شده در بخش کیفی به صورت خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. جهت تحلیل داده ها از روش کدگذاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد.

یافته ها:

 نتایج نشان داد مدیریت استعداد سازمان های ورزشی تابع عوامل علی (چابکی استراتژیک، مدیریت تنوع، نوآوری همگرایانه، بلوغ انعطاف پذیری، هوش تجاری، مدیریت دانش الکترونیکی)، زمینه ای (یادگیری و آموزش آنلاین، تحول سازمانی، تحول دیجیتال) و مداخله گر (جهانی سازی، فضای متلاطم، تحرک جهانی) است و با کاربست راهبردهای پیاده سازی سیستم بلاکچین برای گزینش و استخدام، مدیریت الکترونیک منابع انسانی، همسویی استراتژیک و شناسایی استراتژیک سرمایه انسانی می توان انتظار پیامدهای فردی و سازمانی مثبت را برای سازمان های ورزشی داشت. با اقتباس از نتایج حاصل شده می توان گفت که مدیریت استعداد در سازمان های ورزشی متاثر از شرایط علی، زمینه ای و مداخله گر است و در رویارویی با آنها سازمان های مذکور لازم است سیستم بلاکچین را برای گزینش و استخدام، مدیریت الکترونیک منابع انسانی، همسویی استراتژیک و شناسایی استراتژیک سرمایه انسانی طرح ریزی و پیاده سازی کنند.

 اصالت و ابتکار مقاله:

 یکی از چالش های امروزی سازمان های ورزشی مدیریت استعداد است که در این پژوهش سعی شد با یک نگاه جامع و همزمان با بروز پاندمی کرونا، به ارایه یک مدل جامع در این زمینه پرداخته شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
85 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p2518688 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!