شناسایی و تحلیل اکوسیستم کارآفرینی در ورزش ایران مبتنی بر مجموعه تئوری راف

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر اکوسیستم کارآفرینی در ورزش ایران و اولویت بندی آنها بر اساس روش AHP مبتنی بر مجموعه تیوری راف بود.

روش

پژوهش انجام شده از نوع آمیخته است. مشارکت کنندگان در مرحله کیفی، شامل 13 نفر از افراد مطلع در حوزه کارآفرینی (کارآفرینان و پژوهشگران) و در مرحله کمی، شامل 15 نفر از متخصصان حوزه کارآفرینی بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته ای بود که عوامل آن از طریق مطالعه بخش کیفی استخراج شد.

یافته ها:

 یافته ها در بخش کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون بیانگر 193 مضمون پایه، 25 مضمون سازمان دهنده و 6 مضمون فراگیر بود. مضامین فراگیر شامل زیرساخت های تجاری و قانونی، زیرساخت های فیزیکی، فرصت های کارآفرینی ورزشی، سرمایه ها، فرصت های بازار، کیفیت فضای کسب و کار بود. در بخش کمی نتایج نشان داد که زیرساخت های تجاری و قانونی از اهمیت بالاتری نسبت به سایر مضامین شناسایی شده دارد و کیفیت فضای کسب و کار کمترین اهمیت را در بین عوامل موثر بر اکوسیستم کارآفرینی در ورزش به خود اختصاص داده است.

اصالت و ابتکار مقاله:

 پژوهش حاضر تلاش کرده است با استفاده از روش تحلیل مضمون و AHP مبتنی بر تیوری راف مولفه های موثر بر اکوسیستم کارآفرینی در ورزش ایران را شناسایی و اولویت بندی کند. بر این اساس، این پژوهش مجموعه متنوعی از عوامل را پیشنهاد می کند که می توانند در توسعه اکوسیستم کارآفرینی ورزشی در ایران نقش داشته باشند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
229 تا 248
لینک کوتاه:
magiran.com/p2518696 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!