ارائه یک مدل برنامه ریزی خطی عدد صحیح برای شارژ هماهنگ خودروهای برقی در شبکه های هوشمند توزیع فشار ضعیف نامتعادل با استفاده از روش شارژ شناور

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله، یک مدل برنامه ریزی خطی عدد صحیح برای حل مساله شارژ خودروهای برقی با استفاده از روش شارژ شناور ارایه شده است. منظور از شارژ شناور خودروی برقی، امکان تامین توان تکفاز موردنیاز خودروی برقی توسط هر یک از سه فاز یک شین خاص می باشد. بعبارت دیگر، بر خلاف بار خانگی معمولی که توان موردنیازش تنها توسط فاز اختصاص یافته به همان بار تامین می شود، در روش شارژ شناور امکان تغذیه خودروی برقی از هر یک از سه فاز شین مربوطه وجود دارد. به دلیل اهمیت تلفات در شبکه های هوشمند توزیع، این پارامتر بعنوان تابع هدف مدل ارایه شده انتخاب شده است. برای بررسی کارایی مدل پیشنهاد شده، این روش با دو روش شارژ غیرهماهنگ و هماهنگ مقایسه و برای انجام شبیه سازی ها از شبکه توزیع 31 شینه IEEE بهبود یافته استفاده شده است. مقایسه نتایج بدست آمده نشان می دهد که استفاده از روش ارایه شده، از یک سو باعث کاهش مقدار تلفات شبکه و از سوی دیگر باعث برآورده شدن قید افت ولتاژ به ازای تمام حالت های در نظر گرفته شده و نیز بهبود مقدار ولتاژ نول در شبکه می گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p2522534 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!