طراحی زیست بوم کسب و کار صنایع فرهنگی در ایران؛ از شخصیت سازی تا بازارسازی
علیرغم ظرفیت بالای فرهنگی و اقتصادی صنعت انیمیشن و بازارسازی فرهنگی، این صنایع در کشور ما مورد غفلت واقع شده است. بطوری که فعالان این حوزه ها نیز همواره با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده اند. در این پژوهش، طراحی زیست بوم کسب و کار صنایع فرهنگی بعنوان سیاستی برای حل مسایل صنعت پویانمایی کشور و به تبع آن بهره برداری از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی آن مدنظر بوده است. در این پژوهش کیفی با راهبرد تحلیل مضمون و با مصاحبه با خبرگان حوزه های مرتبط، زیست بوم مذکور با تاکید بر انیمیشن و سه صنعت منتخب جهت بازارسازی (نوشت افزار، پوشاک و اسباب بازی) احصا شد. در مدل نهایی، نهادهای زیست بوم به «نهادهای پشتیبان و تسهیل گر» و «نهادهای عملیاتی» تقسیم شدند. در پایان نیز علاوه بر توصیه به دولت برای تقویت نظام صنفی، ایفای نقش تسهیل گری و کاهش مستمر حضور در بخش های عملیاتی، ایجاد نهادهای مختلفی برای تکمیل زیست بوم و عملکرد بهینه آن پیشنهاد شد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.