تهیه و شناسایی نانومزوپور دی اکسید منگنز/زئولیت- Y و کاربرد آن به عنوان یک نانو کاتالیزگر موثر در سنتز اتیل بنزایمیدازولیل-2- آمینو تیو استات ها به وسیله یک واکنش سه جزئی در شرایط سبز

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این پژوهش، نخست با آگاهی از ویژگی‌ها و برتری‌های انواع بسترهای نانو حفره ، نانو ذره‌های منگنز(II) اکسید روی بستر زیولیت-Y نشانده شده و با استفاده از فناوری‌های گوناگون ازجمله FT-IR, , XRD, BET، FESEM و EDX مورد شناسایی قرار گرفت. در ادامه، از زیولیت منگنز دی اکسید (MnO2@zeolite-Y) به عنوان یک نانوکاتالیزگر فعال سبز برای سنتز مشتق‌های اتیل 2-((H1-بنزو[d]ایمیدازول-2-ایل آمینو)(آریل)متیل تیو) استات ها به وسیله یک واکنش تک-ظرفی سه‌جزیی 2-آمینوبنزیمیدازول، آلدییدهای آروماتیک و اتیل تیواستات در حلال آب-اتانول و دمای اتاق استفاده شد. این روش کاتالیستی، دارای برتری‌های بسیاری مانند استفاده از نانوکاتالیست اسیدی (لوییس) غیرسمی، ارزان ، دردسترس و قابل بازیافت، زمان کوتاه انجام واکنش، سادگی جداسازی فراورده خالص، استفاده از حلال سبز و شرایط ملایم می‌باشد. همچنین، روش حاضر این نوید را می دهد که در آینده بتواند به عنوان یک مسیر سنتزی آسان در تهیه مشتق‌های پپتیدی با اتصال سولفیدی بر پایه حلقه بنزایمیدازول در شرایط ملایم استفاده شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 37
لینک کوتاه:
magiran.com/p2551314 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!