بررسی و شناسایی مولفه های تاثیرگذار بر زنجیره تامین پایدار از دیدگاه مالی با رویکرد متدولوژی سیستم های نرم(SSM): مطالعه موردی شرکت لبنی پگاه گیلان

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه سازمان ها برای حضور و بقای خود در عرصه ی بزرگ رقابت، نیازمند تدوین برنامه های راهبردی مدیریتی می باشند که یکی از کلیدی ترین آن ها، مدیریت زنجیره تامین پایدار و چالش های مالی در این زنجیره است. از طرفی مسیله مدیریت زنجیره تامین جزء مسایل پیچیده و غیرساختار یافته است و ذینفعان گوناگونی در آن دخالت دارند. بنابراین در پژوهش حاضر، هدف، شناسایی مولفه های تاثیرگذار بر زنجیره تامین پایدار از بعد مالی با استفاده از روش متدولوژی سیستم های نرم در شرکت لبنی پگاه گیلان به عنوان مطالعه ی موردی است. بدین صورت که ابتدا با استفاده از رویکرد مذکور، مسیله ساختار نیافته مدیریت زنجیره تامین پایدار از نگاه مالی، بیان شده و سپس با بررسی و تحلیل آن، تصویر گویای بازیگران مختلف سیستم ترسیم و تعریفی ریشه ای از آن ها مطرح می گردد. در ادامه یک مدل مفهومی از فعالیت ها، با استفاده از تعریف ریشه ای ارایه و در مرحله بعد مدل مذکور با دنیای واقعی مقایسه می شود. در نهایت تغییرات مطلوب جهت بهبود و توسعه سیستم واقعی شناسایی شده و برنامه هایی جهت اجرای آن ها، ارایه می گردد تا موجب بهبود کارکرد و افزایش سودآوری سیستم مدیریت زنجیره تامین شود. همچنین بر اساس نتایج پژوهش، بعد مالی، پولی، پایداری و ریسک، چهار مولفه ی اصلی تاثیرگذار بر زنجیره تامین پایدار هستند. نتایج این پژوهش برای طراحی الگوهای بهبود در زنجیره تامین پایدار و تصمیمات راهبردی سازمان موثر خواهد بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 62
لینک کوتاه:
magiran.com/p2562353 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!