بررسی استراتژی های بازاریابی بر ارزیابی خرید آنلاین: تبیین نقش ریسک درک شده، اعتماد و قصد خرید مشتری (مطالعه موردی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

تحقیق حاضر به دنبال بررسی استراتژی های بازاریابی بر ارزیابی خرید آنلاین و تبیین نقش ریسک درک شده، اعتماد و قصد خرید مشتری می باشد.

روش شناسی: 

این تحقیق از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی- توسعه ای و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان سایت دیجی کالا در شهر رشت هستند که حداقل یک بار از این سایت خرید کرده اند. از این جامعه، نمونه ای به حجم 399 نفر و به روش نمونه گیری اتفاقی انتخاب شد. برای گردآوری داده های پژوهش، پرسشنامه استاندارد حاوی 44 سوال طراحی گردید. پایایی پرسشنامه توسط خبرگان و متخصصان در این مطالعه با ضریب آلفای کرونباخ که مقدارش بالای 0/7 شد بررسی و تایید گردید. همچنین بررسی داده های پژوهش و آزمون فرضیه های پژوهش از طریق آمار توصیفی و استنباطی با به کارگیری نرم افزارهای SPSS22 و Amos22 انجام گرفت.

یافته ها و نتیجه گیری

نتایج نشان داد که استراتژی های بازاریابی محصول بر ریسک های قیمت و کیفیت محصول تاثیر معناداری دارد. استراتژی های بازاریابی فروشگاه اینترنتی بر ریسک های کیفیتی تاثیر معناداری دارد ولی بر ریسک های امنیتی تاثیر ندارد. ریسک های قیمت محصول و ریسک های کیفیت محصول بر یکدیگر تاثیر معناداری دارند. ریسک های کیفیت محصول و ریسک های کیفیتی بر یکدیگر تاثیر معناداری دارند. ریسک های قیمت و کیفیت محصول بر اعتماد مشتری به محصول تاثیر معناداری دارد. ریسک های کیفیتی و امنیتی بر اعتماد مشتری به فروشگاه تاثیر معناداری دارد. اعتماد مشتری به محصول و فروشگاه بر قصد خرید آنلاین تاثیر معناداری ندارد و در نهایت قصد خرید آنلاین بر ارزیابی خرید آنلاین تاثیر معناداری دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 27
لینک کوتاه:
magiran.com/p2579866 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!