مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های ازاد استان تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
تحقیق حاضر تحت عنوان مدل ارتباطی عوامل ارتباطی درون و برون سازمانی و کارآفرینی بر عملکرد کارکنان دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های آزاد استان تهران بود که پژوهش از نوع کمی ،کاربردی با رویکرد مدل سازی ومعادلات ساختاری است. در این تحقیق جهت تعیین حجم نمونه از نرم افزار SPSS Sample Power استفاده شد. و روش نمونه گیری هم به صورت طبقه ای تصادفی بود. و پرسشنامه ها شامل ویژگی های فردی و پرسشنامه ارتباطات سازمانی که شامل ارتباطات درون سازمانی با 3 مولفه هماهنگی ،مشارکت و ارتباطات و همچنین برای اندازه گیری ارتباطات برون سازمانی از پرسشنامه استاندارد خدادادی (1390) با 3 مولفه تعامل سازمانی با ذینفعان بیرونی)، ارتباط با مشتریان/ مخاطبان و روابط عمومی استفاده شده است. همچنین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر (1989) با مولفه های خلاقیت مخاطره پذیری ، استقلال، انگیزه و عزم و اراده وپرسشنامه عملکرد کارکنان اسدی و همکاران (1388) به نقل از هرسی و گلداسمیت بامولفه توانایی وضوح،کمک ، مشوق ، ارزیابی، اعتبار و محیطاستفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل مدل-سازی معادلات ساختاری نشان داد که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. با استناد به نتایج مدل معادلات ساختاری، مشخص گردید که نقش میانجی کارآفرینی سازمانی در ارتباط بین عوامل ارتباطی برون سازمانی و عملکرد کارکنان معنادار بوده است. از طرفی ارتباطات برون سازمانی با ضریب مسیر غیرمستقیم 385/0 می تواند عملکرد کارکنان را از طریق کارآفرینی سازمانی پیش بینی کند ومدل دارای برازش لازم بوده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2591892 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!