تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک با رویکرد QFD در اپراتوری همراه اول ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه
امروزه چابکی به عنوان مشخصه ای برای رقابت شناخته شده و استفاده از آن در زنجیره تامین بسیاری از شرکت ها گسترش پیدا کرده است، اما شرکت ها جهت انطباق خود با نیازهای پویای مشتریان نیازمند راهی هستند که در کمترین زمان حجم زیادی از اطلاعات را تجمیع و به بخشهای مختلف زنجیره تامینشان برسانند، بازاریابی الکترونیکی می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.
هدف
هدف از این تحقیق "تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک است".
روش
این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی با رویکرد مدلسازی است. جامعه آماری این پژوهش را کارشناسان در حوزه فناوری اطلاعات و بازاریابی در اپراتوری همراه اول تشکیل می دهند. تعداد افراد 133 نفر می باشند که به روش تصادفی انتخاب گردید. ابزارگرداوری داده ها پرسشنامه و برای تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری، آزمون تی یک جامعه، تکنیک بردار ویژه و تکنیک گسترش کارکرد کیفی استفاده شد.
یافته ها
نتایج حاکی از آن است که بازاریابی الکترونیکی بر چابکی زنجیره تامین تاثیردارد و 7 عامل به عنوان موثرترین عوامل بازاریابی الکترونیکی جهت پاسخگویی به توانمندسازهای چابکی و 7 ابزار به عنوان موثرترین ابزارهای بازاریابی الکترونیکی، شناسایی و به ترتیب وزن الویت بندی شدند.
نتیجه گیری
طبق بررسی های صورت گرفته در این حوزه، تاکنون مطالعه ای در رابطه با پژوهش حاضر انجام نشده است. در نتیجه ساختار ارایه شده به عنوان نخستین مدل ارایه شده است که توانایی تدوین و اجرا با توجه به وضعیت متغییر کنونی را دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 62
لینک کوتاه:
magiran.com/p2608541 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!